سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشتارهای زیبا

نسیان، انسان ... خیلی شبیه هم اند ... قرین و همراه یکدیگر.
انسان همراه با نسیان زاده شده است، وجود انسان با نسیان و فراموشی آمیخته شده است و چه بسا اگر این فراموشی نبود بعضی اوقات ادامه زندگی برای آدمی مشکل ساز بود.

برای مثال اگر فراموشی مصیبت فوت عزیز نبود چه می شد؟؟؟؟ هر چند  هر بار که عزیزمان را یاد می کنیم حزن و اندوه است که در چهره و قلبمان نمایان می شود ولی از خاطر بردن مصیبت و غرق در کارهای روزانه شدن ادامه زندگی را برایمان ممکن می کند.

این نسیان در وجود آدمی اینقدر زیاد است که بعضی اوقات حق و حقیقت ها فراموش می شود یا شاید نه این نفسمان است که خود را به فراموشی و ندانستن وا می دارد و در اینجاست که تذکر به فریادمان می رسد . حقیقت هایی که می دانیم برایمان دوره می شود .

مثلا ماه رمضان می شود ، فرصتی دست می دهد تا بیشتر در جهت کسب خوبی ها باشیم ولی چند صباحی که می گذرد باز هم گرد فراموشی و غفلت بر روی دانسته هایمان جا خوش می کند ، باز باید بهانه ای دست دهد برای به خاطر آوردن و به کارگیری دانسته ها.

محرم هم یکی از عوامل به یاد آورنده است ، خداوند اینقدر نسبت به بندگانش رئوف است که به بهانه های مختلف او را فرا می خواند  ، البته همه می دانیم که این بازگشت ها سود یا ضرری به خداوند رحمان و رحیم نمی رساند و این مائیم که تشنه حقیقتیم ولی گاهی با غفلت ها و فراموش کردن ها باعث خسران خود می شویم.

محرم فرصتی است برای بازگشت به فطرت های وجودیمان.

آه نوشت:
آهــــ خدای نیمه شب های کوفه دریابم...


نوشته شده در سه شنبه 91/9/7ساعت 12:0 صبح توسط حیدری نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin