سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشتارهای زیبا

سلام

اگر نگاهی به وبلاگ ها بیندازیم بیشتر افراد پیام تبریک پیشاپیش عید زده اند یا اگر برای آخرین بار دوستانمان را می بینیم فرصت را مغتنم می شماریم و سال جدید را پیشاپیش تبریک می گوئیم.

در این روزهای پایانی سال بیشتر یاد خدا می کنیم و دوست داریم اگر در دل کینه ای داریم پاک شود و همگام با طبیعت ما هم تازه شویم

انشاالله همه دل هایمان بهاری شود و همچون آسمان بهاری پاک

 


نوشته شده در جمعه 90/12/26ساعت 10:29 صبح توسط حیدری نظرات ( ) |

 توصیه‏ هایى از علامه حسن‏ زاده آملى

 بدان  که باید تخم و ریشه سعادت را در این نشأ، در مزرعه دلت‏بکارى و غرس کنى. این‏جا را دریاب، این‏جا جاى تجارت و کسب و کار است; و وقت هم خیلى کم است. وقت‏خیلى کم است و ابد در پیش داریم. این جمله را از امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کنم، فرمود: «ردوهم ورود الهیم العطاش‏» ; یعنى شتران تشنه را مى‏بینید که وقتى چشمشان به نهر آب افتاد چگونه مى‏کوشند و مى‏شتابند و از یکدیگر سبقت مى‏گیرند که خودشان را به نهر آب برسانند، شما هم با قرآن و عترت پیغمبر و جوامع روایى که گنج‏هاى رحمان‏اند این چنین باشید. بیایید به سوى این منبع آب حیات که قرآن و عترت است. وقت‏خیلى کم است و ما خیلى کار داریم. امروز و فردا نکنید. امام صادق علیه السلام فرمود: «اگر پرده برداشته شود و شما آن سوى را ببینید، خواهید دید اکثر مردم به علت تسویف، به کیفر اعمال بد این‏جاى خودشان مبتلا شده‏اند .» تسویف یعنى سوف سوف کردن، یعنى امروز و فردا کردن، بهار و تابستان کردن، امسال و سال دیگر کردن.

وقت نیست، و باید به جد بکوشیم تا خودمان را درست‏ بسازیم.

 


نوشته شده در جمعه 90/12/19ساعت 8:52 عصر توسط حیدری نظرات ( ) |

 

سیده زهرا حسینی» راوی کتاب «دا» در بیمارستان بستری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقل از خبرگزاریفارس، «زهرا سادات حسینی» فرزند گرانقدر شهید، نمادی از شجاعت و ایثار زنان ایرانی در جنگ تحمیلی و از جانبازان دوران دفاع مقدس چندی است به علت مشکلات جسمی در بیمارستان خاتم الانبیای تهران بستری است.

 وی پیش از این نیز چندین‌بار در بیمارستان خاتم‌الانبیا به دلیل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی بستری شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید تهران بزرگ، حمید علی صمیمی به همراه قائم مقام بنیاد شهید و معاون پژوهش این اداره کل با حضور در بیمارستان به دیدار این بانوی جانباز رفته و از وی عیادت کردند.

به گزارش توانا، «سیده زهرا حسینی» به سال 1342 در عراق به دنیا آمد. پدر و مادرش پیش از ولادت او در عراق زندگی می‌کردند و از اقوام کرد ایرانی بودند. زهرا فرزند دوم از شش فرزند خانواده بود. در همان کودکی (1347) همراه خانواده به ایران آمد و در خرمشهر ساکن شدند. زهرا پس از گذراندن کلاس پنجم ترک تحصیل کرد. به دلیل مذهبی بودن خانواده و بالاخص پدرش، وی با اعتقاداتی مذهبی بزرگ شد.

وی به همراه برادرش علی در فعالیت‌های دوران انقلاب و پس از آن شرکت داشت. وی در آغاز جنگ ایران و عراق دختری هفده ساله بود. به دلیل قرار گرفتن در متن جنگ به طرق مختلف از جمله همکاری در کفن و دفن شهدا، امدادگری، زخم‌بندی، حمل مجروحان، تعمیر و آماده‌سازی اسلحه، پخت و پز و توزیع امکانات فعالیت داشت و خواهر کوچکش در فعالیت‌ها همراه وی بود.

پدر و برادر بزرگش در جنگ به شهادت رسیدند و برادر کوچکترش مجروح شد. خود وی هم در این جریان با اصابت ترکش به دست و نخاعش، مجروح شد.

کتاب سرگذشت و خاطرات وی با نام «دا» به همت انتشارات حوزه هنری منتشر شده که توانسته عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کشور را کسب کند. وی دارای چهار فرزند به نام‌های عبدالله, هدی, فاطمه و میناست.


نوشته شده در دوشنبه 90/12/15ساعت 6:7 عصر توسط حیدری نظرات ( ) |

با سلام

امشب شب ولادت امام یازدهم ما امام حسن عسگری است

ما با اینکه شیعه دوازده امامی هستیم نمیدونم چرا نسبت به بعضی از امامانمان معرفت و شناخت چندانی نداریم امام حسن عسگری هم یکی از ایشان است، به میمنت این شب چند حدیث از ایشون گذاشتم.

باشد که چشمانمان به جمال فرزند ایشان منور شود و جبران کنیم.

عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. (تحف العقول، ص448)

 صورت نیکو ، زیبایی  ظاهری است ، و عقل نیکو ، زیبایی باطنی است .
بحار الانوار ، ج 78، ص (379)

پارساترین مردم کسی  است که در هنگام شبهه توقف کند . عابدترین مردم
کسی است که واجبات را انجام دهد . زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک
نماید . کوشنده ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد .
تحف العقول ، ص (519)

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/12/10ساعت 6:38 عصر توسط حیدری نظرات ( ) |

روزی شاگردان استاد نزد استاد رفتند و پرسیدند: حکیم زیبایی انسان درچیست؟ استاد 2 کاسه

کنارشاگردان گذاشت و گفت: به این 2 کاسه نگاه کنید اولی ازطلا درست شده است و در درونش

زهراست و دومی کاسه ای گلیست و در درونش آب گوارا است، شما کدام رامی خورید؟
شاگردان جواب دادند: کاسه گلی را. حکیم گفت: آدمی هم همچون این کاسه است.
آنچه که آدمی را زیبا می کند درونش واخلاقش است.
درکنارصورتمان باید سیرتمان را زیبا کنیم


نوشته شده در دوشنبه 90/12/8ساعت 12:21 عصر توسط حیدری نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin