سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشتارهای زیبا

در پی مطلب قبلیم و به پیشنهاد برادر عزیزم می خواهم طرحی را که مدت هاست بر روی آن بحث است را مورد بحث قرار دهیم پیشاپیش از همکاری همگی ممنونم.

و اما مساله: طرح تفکیک کلاس های دانشگاه؟؟؟

من یه کم ممتنع می نویسم که روی مطلب جهت گیری خاصی نباشد تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

اجرایی شدن این طرح یکی سری مزایا و یک سری معایبی به همراه دارد که باید دید کفه ترازو به کدام سمت است؟

مسلما اگر در کلاسی همه خانم یا بالعکس همه آقا باشند کمی آرامش روانی بیشتری به همراه دارد و اینکه یه کم جو کلاس شاید از جهاتی بهتر باشد و این در روند روبه رشد علمی موثر باشد

اما از جهتی اگر فرضا یک استادی که وقت چندانی ندارد و می تواند روزهای خاصی در دانشگاه حضور داشته باشد باید در کدام کلاس حضور داشته باشد؟ آقایون یا خانم ها؟؟؟ این نکته ایست که آیا جوابی برایش پیدا شده است ؟

و نکته ای که هست در بسیاری از رشته ها به استثنای بعضی رشته های فنی مهندسی درصد خانم ها از آقایون بیشتر است مطلبی که استاد ما هم به آن اشاره کرد فرضا استاد صبح به کلاس دانشجویان پسر میرود که تعداد محدودی هستند و کلی انرژی صرف می کند برای تعداد کمی از دانشجویان، و بعد از ظهر به کلاسی می رود که تعداد دانشجویان دختر خیلی بیشتر است و باز باید همان درس را شاید با انرژی کمتر درس دهد.

آیا دانشگاه ها از این جهت برنامه ریزی کرده اند؟؟؟

 فرضا کلاس ها جدا شدند آیا محیط دانشگاه را هم میتوان تقسیم کرد اصلا فلسفه این جداسازی چیست؟

به نظر من محیط دانشگاه محیطی است برای تبادل ایده ها و خلاق شدن ذهن، شاید مشکل از دانشجویان باشد که تعریف صریح و روشنی از دانشگاه ندارند.

این نکاتی بود که به ذهن من رسید ممنون میشم هرکسی نظرات خود را بگوید تا در پستی جداگانه قرار داده شده و شاید بتوان نتیجه گیری کرد.

 

 


نوشته شده در شنبه 91/7/8ساعت 2:40 عصر توسط حیدری نظرات ( ) |

Design By : Pars Skin